Mitt hjärta blöder, åh kom vi sover över.

Medans andra lyssnade på Veronica maggio, blandade jag gin tonic. Mitt hjärta blödde igår, ville mer än gärna hänga med på pdol, men tjäna pengar går före slösa pengar. Efter ett pass på 15 timmar med trettio minuters rast är jag oväntat nog ganska fräsch idag på jobbet. Fördelen med att jobba på bröllop är, Ett: man får smaka bröllops menyn, det vill säga sjukt god mat. Två: man fick smaka bröllops tårta, det vill säga mums. Tre: jag lärde mig stå i bar och kassan, det vill säga kul! Så kortfattat var det ganska kul att jobba, vilket jag är tacksam för, annars hade jag nog suttit hemma och bittrat ihop. Men egentligen så var det inte min dag igår... Under dagen kraschade jag en kaffe kanna, När jag började hade vi sex, nu fem veckor senare har vi fyra... Under kvällen kraschade jag en kaffekopp, nästan i huvudet på en karl... Däremot lyckades jag hålla serveringen rätt bra, ingen tallrik i knät på någon! Bara lite rött vin på duken, men det gjorde alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0